Gamle biler

Er det greit å markedsføre seg med reklame på veien?

Det fins mange som ferdes på veien daglig, en god blanding av både private og kommersielle aktører. Kanskje er du selv en av dem som kjører en firmabil med reklame på, eller har du sett deg blind på annonsene som florerer. Er det god reklame, eller bør den tas bort? Det fins lover for plassering av reklame langs veiene, så hva tenker du om å reklamere på veien?

Vi tror at reklame kan ha en positiv effekt så lenge den er riktig formidlet. Det handler om design, utforming og innhold. Kanskje aller mest innhold, for hva det reklameres for har betydning. Det må være lov å ha et fint trykk av bedriftens logo eller merkevare på bilen, så hvordan vil du gjøre det?

Her er noen tanker og tips.

Klart og tydelig

Det viktigste med en reklame på bilen er at den skal være kortfattet og presis. På den måten er det ikke noe tvil om hva det annonseres for, og det er heller ikke noe opphav til misforståelser eller frustrasjon. Velg bedriftens logo og et slående slagord som alle kan forstå. Og ikke minst – fortell hva du kan tilby!

Sparr med en partner som Saas tjenesten fra Stratsys.com, da de har kompetanse på markedsføring og ulike bransjer. Bruk Stratsys sin rådgivning som passer i alle av organisasjonens virksomhetsområder. Les mer på Stratsys.com.

Farger og design

Design omfatter utforming, farger og mye mer. Men farger kan vekke mer sinne enn glede for mange bilister. Derfor bør man tenke gjennom hvilke farger som reklamen inneholder. Dessuten, dersom fargene ikke står i forhold til bilens farger, eller at skriften har farger som fjerner budskapet, så er det negativt for din egen markedsføringsplan. Har du for eksempel røde biler, så er det dumt med rød skrift som forsvinner i det store og det hele.

Bruk lett humor

Om det er mulig så kan humor være noe som fester seg hos folk. Husk, bilister er fullt fokusert på trafikkbildet og ikke tilgjengelig for mange innspill. Men lett humor kan faktisk gjøre at bilistene slapper mer av og senker farten.

Det er viktig å bruke humor selv i alvorlige sammenhenger. Enten det er for å markedsføre en bedrift eller å lage reklame på en bil. Biler kan få reklame ved at det legges på en film med lim som klistres på av dyktige eksperter på bildekor.

Har du en gründer-ide – ikke vent med å sette den til liv

De fleste bedrifter har firmabiler for de ansatte. Enkel reklame med kontaktinformasjon kan være en smart måte å få flere kunder på. Det er ikke noe å vente på å få kunder. Du må bruke en del smarte løsninger for at de skal komme til deg. Tilby dem en løsning, og du er langt på vei til å få flere kunder. Vis det på bilene dine, og enda flere blir oppmerksomme på din bedrift.

Leave a Reply